YAB Dato' Seri Ir Mohamad Nizar Calon Bukit Gantang

Menteri Besar Perak Dato' Seri Ir Mohamad Nizar Jamaluddin yang juga ADUN Pasir Panjang telah diumumkan sebagai calon pilihanraya kecil Parlimen Bukit Gantang bagi mewakili Pakatan Rakyat

Pengumuman itu dibuat di Padang Kota, Taiping di hadapan ribuan penyokong dan pendokong Pakatan Rakyat yang ingin bersama untuk memberi isyarat kepada Amno/BN bahawa Pakatan Rakyat masih mendapat sokongan.

Nampaknya laluan BN agak sukar ekoran perebutan dan lobi melobi untuk menjadi calon yang akhirnya calon yang kalah dalm pemilihan Amno terpilih mewakili BN dalam pilihanraya kecil Bukit Gantang, ditambah pula calon Pakatan Rakyat yang cukup popular dan dikenali oleh semua rakyat Bukit Gantang khasnya dan Perak amnya membuatkan Amno/BN tak senang duduk.

Taktik lama Amno/BN diguna lagi dengan menarik permit Harakah dan Suara Keadilan dalam usaha menyekat maklumat kepada pengundi dan rakyat keseluruhannya. Mereka ingat dengan menyekat Harakah dan Suara Keadilan malah ceramah juga tidak dibenarkan, rakyat akan menyokong mereka, sebenarnya mereka silap, rakyat bertambah meluat dan mula beralih kepada sumber alternative melalui internet yang menyiarkan berita terkini lagi sensasi.

Akhirnya kepada anak-anak Perak yang mengundi di Bukit Gantang yang berada di perantauan, baliklah menunaikan tanggungjawab memilih pemimpin yang kita perlukan dalam mendaulahkan ISLAM.

Comments :

0 ulasan to “YAB Dato' Seri Ir Mohamad Nizar Calon Bukit Gantang”

Post a Comment