Harakah dan Suara Keadilan digantung

Kementerian Dalam Negeri (KDN) menggantung permit akhbar Harakah dan Suara Keadilan masing-masing selama tiga bulan berkuatkuasa serta-merta yang dilihat sebagai menghalang keberkesanan kempen pilihanraya kecil yang akan bermula dari 29 mac hingga 7 april akan datang.

Sekatan ini mungkin bertujuan menghalang penyebaran berita yang betul dan tepat yang tidak disiarkan oleh mana-mana sumber berita kepunyaan Amno/BN dengan harapan rakyat tidak memperolehi maklumat yang akhirnya mereka boleh menang ketiga-tiga pilihanraya kecil nanti.

Kalaulah betul begitu niat mereka, nescaya perkiraan mereka salah sama sekali kerana rakyat yang ingin mengetahui perkembangan terkini akan beralih kepada internet yang banyak menyiarkan pelbagai berita yang cepat, tepat dan terkini lagi sensasi.

Janganlah apabila tersepit dan terperangkap dengan permainan mereka sendiri maka tindakan kekerasan diambil tanpa mengemukakan hujah atau penjelasan diatas tindakan yang diambil yang menyebabkan kerajaan dianggap sebagai zalim kepada rakyat.

Mungkinkah ini permulaan tindakan Najib untuk menghapuskan amalan demokrasi dengan menyekat akhbar dan ceramah Pakatan Rakyat, tindakan yang diambil Najib kini dilihat sebagai satu persamaan dengan apa yang dilakukan oleh Dr Mahadir disaat-saat kejatuhan beliau dulu.

Apakah ini petanda awal kejatuhan kerajaan pempinan Amno/BN apabila Najib memilih untuk mengambil cara dan corak pemerintahan terakhir Dr Mahadir, sama-sama kita tunggu kesudahan dan tindakan selanjutnya yang bakal diambil oleh Najib sebelum kesimpulan dapat dibuat.

Comments :

0 ulasan to “Harakah dan Suara Keadilan digantung”

Post a Comment