Pakatan Rakyat akan menang semua Pilihan Raya Kecil

Tarikh pelihanraya kecil Bukit Gantang dan Bukit Selambau telah ditetapkan, bayak pihak mendakwa kedua-duanya tidak akan beralih tangan, rakyat masih lagi setia dengan Pakatan Rakyat untuk melihat sejauh mana khidmat yang akan dikembalikan kepada mereka.

Kini timbul pula DUN Batang Ai, SPR telah dimaklumkan kekosongannya, persoalannya adakah tarikh pilihanraya akan dibuat serentak dengan Bukit Gantang dan Bukit Selambau, kerana sebelum ini SPR begitu cepat bersuara bila ADUN Bukit Lanjan menawarkan diri untuk melepaskan jawatan.

Dijangkakan semua pilihanraya kecil yang bakal diadakan akan dimenangi oleh Pakatan Rakyat ekoran pergolakan politik yang berlaku di Perak yang membuatkan semua rakyat tanpa mengira tua atau muda mula bercerita dan bercakap soal politik dan ini memberi kelebihan kepada Pakatan rakyat.

Amno Perak yang diketuai oleh Najib tersangat takut sekiranya DUN Perak dibubarkan, sehingga sanggup mengadap Sultan dan memberikan nasihat tanpa kehadiran MB (Ir Mohamad Nizar) yang berkuasa pada masa itu, sedangkan penasihat kepada Sultan adalah Menteri Besar, ini bermakna Najib telah mengambil alih kuasa MB secara tidak beradab dan tidak berperaturan serta melanggar perlembagaan Negeri Perak.

Dalam masa terdekat BN akan menambah satu lagi kerusi melalui Parlimen Pasir Mas, tetapi kehilangan itu akan diganti dengan kerusi Pensiangan yang bakal dimenangi melalui proses pilihanraya.

Walau apa pun perancangan yang dibuat, mereka tidak akan dapat mengatasi perancangan Allah, oleh itu sama-sama kita tunggu dan lihat kesudahan adakah sama dengan yang mereka rancang atau sebaliknya.

Comments :

0 ulasan to “Pakatan Rakyat akan menang semua Pilihan Raya Kecil”

Post a Comment