Satu Lagi Pilihanraya Kecil

Amno yang menguasai BN dan menerajui negara merasa tidak bersalah diatas apa saja tindakan yang dilakukannya walaupun diketahui menyalahi undang-undang dan peraturan yang akhirnya menyebabkan pergolakan politik tidak menentu khasnya di Perak dan Malaysia amnya.

Semua pergolakan , penentangan dan tunjuk perasaan di Perak kini berpunca dari tindakan melulu Najib yang ingin memulihkan kepercayaan penyokongnya menjelang pemilihan Amno mac nanti supaya beliau dianggap sebagai wira apabila dapat mengembalikan kerajaan Perak kepangkuan BN walau dalam apa cara sekali pun.

Hari ini pergolakan yang belum tentu masa kesudahan telah dikejutkan pula dengan berita perletakan jawatan Adun PKR yang juga Exco Negeri Kedah hasil dari tekanan dan ugutan oleh pihak tertentu juga akan menyaksikan pelihanraya kecil diadakan, dari rakyat dia datang dan kepada rakyat dikembalikan, tahniah dan syabas kerana membuat pilihan yang bijak.

Tidak terhenti disitu kini muncul pula berita kematian Ahli Parlimen Bukit Gantang, Perak pula menyusul, ucapan takziah dan alfatihah dilafazkan kepada keluarga YB Roslan Shaharum, semuga rohnya ditempatkan bersama-sama para sholihin serta mendapat keampunan dan keredhaan Allah.

Semua ini memberi cabaran kepada Pakatan Rakyat dalam menghadapi cabaran dan percaturan politik kini, usaha dan perancangan jahat yang sedang dimainkan oleh Amno yang diketuai oleh Najib yang berusaha menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat dilihat sebagai tidak mengiktiraf amalan demokrasi dan pilihan rakyat apabila tidak memihak kepada pakatan mereka.

Sepatutnya Najib memikirkan bagaimana untuk membangunkan negara yang sedang ditimpa kegawatan ekonomi yang menyaksikan pemberhentian pekerja secara beramai-ramai, dimanakah slogan selamat aman makmur yang dijanjikan semasa kempen pilihanraya umum ke 12 lalu? Apakah Najib hanya memikirkan serta mencari jalan untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat yang telah dipilih oleh rakyat sahaja tanpa memikirkan pembangunan negara.

Kini satu kerusi DUN Kedah dan satu kerusi Parlimen Perak akan meyaksikan pilihanraya kecil sekali lagi berlaku yang akan menjadi kayu pengukur sejauh mana sokongan rakyat kepada Pakatan rakyat atau betulkah rakyat kini telah mula menyokong agenda melayu sebagaimana yang disebutkan oleh pemimpin Amno.

Comments :

0 ulasan to “Satu Lagi Pilihanraya Kecil”

Post a Comment