Proses Ujian Pakatan Rakyat

Nampaknya apa yang dihajati para pemimpin Pakatan Rakyat khususnya di Perak untuk menilai sokongan rakyat negeri itu kepada mereka menjadi kenyataan apabila tarikh pilihanraya kecil Parlimen Bukit Gantang telah ditetapkan, begitu juga dengan DUN Bukit Selambau, Kedah, kedua-duanya berada dibawah pentadbiran kerajaan Pakatan Rakyat.

Kini kisah DUN Bukit Lanjan pula menjadi perbualan umum apabila ADUN Bukit Lanjan yang juga Exco kerajaan Selangor dikaitkan dengan isu moral yang sengaja diperbesarkan oleh pihak tertentu yang ingin menjatuhkan beliau khasnya dan Pakatan Rakyat amnya.

Pulau Pinang dan Terengganu melepasi ujian setelah berjaya memenangi pilihanraya kecil yang seolah-olah memberi isyarat kepada Amno bahawa perjuangan dan sokongan terhadap mereka telah berkurangan dan makin pudar.

Kini sampai masanya untuk negeri Perak dan Kedah yang akan melalui ujian sebenar, sejauh mana sokongan yang akan diberikan oleh masyarakat kepada Pakatan Rakyat terutama dalam negeri yang ditadbir urus Pakatan Rakyat.

Apakah selepas ini akan ada lagi pilihanraya kecil di negeri yang di tadbir oleh Pakatan Rakyat, terutamanya Selangor dan Kelantan?, sama-samalah kita berdoa agar kedua-dua negeri ini dilindungi dari proses ujian yang nampaknya sedang melebar khususnya ke Selangor.

Bagi Datuk Najib, beliau akan berbuat apa saja untuk memastikan kemenangan milik BN di dua Bukit kerana beliau mahu membuktikan kepada rakyat, Amno / BN masih kuat dan diterima semua pihak. terutama kemenangan di Perak sangat bermakna bagi Datuk Najib bagi menyatakan kerajaan negeri yang beliau rampas sebenarnya atas kehendak rakyat walau tanpa melalui proses pilihanraya sebagaimana sepatutnya.

Proses ujian ini perlu ditangani dengan cermat dan berwaspada agar kejayaan yang cemerlang dapat digalas sebagai hasil yang diusahakan untuk dinikmati bersama.

Comments :

0 ulasan to “Proses Ujian Pakatan Rakyat”

Post a Comment