Pilihanraya Kecil KT dan Pembohongan Amno

Sejak kebelakangan ni pelbagai serangan dilakukan oleh Amno dan BN yang dianggap sebagai serangan pribadi kepada pimpinan PAS, media kerajaan dan swasta turut berganding bahu membantu menyebarkan serangan seolah-olah mereka adalah sebahagian dari pakatan BN.

Dua cabar Wan Farid begitulah tajuk utama Berita Harian 7 januari yang menunjukkan sikap berat sebelah akhbar tersebut, mengapa tidak ditulis “pertandingan tiga penjuru”sebagai tajuk utama, yang tidak menampakkan bias akhbar tersebut kepada mana-mana parti atau individu yang bertanding.

Kebebasan akhbar dan penyiaran yang selalu diperkatakan sebenarnya hanyalah retorik belaka ekoran pengakuan yang telah dibuat oleh Datuk Mukhriz Mahadir yang juga exco pemuda amno, yang memberi contoh kesediaan kerajaan meluluskan rangkaian televisyen dan radio milik Media Prima menyiarkan slot khas kemanusian di Semenanjung Gaza, itu pun bertujuan untuk mengutip derma, kalau tidak kerana duit nescaya kelulusan itu tidak akan dibenarkan juga.

Isu hudud sengaja diperbesarkan dengan menyalahkan PAS kerana tidak melaksanakan semasa memerintah Terengganu, namun usaha menjadikan hudud dan qisas sebagai undang-undang telah berjaya diwartakan, kini ianya masih kekal sebagai undang-undang di Terengganu tapi mengapa kerajaan Terengganu kini tidak melaksakannya.

Tiada kesungguhan dan sikap sambil lewa yang diambil oleh kerajaan BN dalam usaha memartabatkan Islam dalam negara ini dipermainkan oleh mereka yang kurang berpengetahuan agama, ini boleh dilihat apabila arahan pemakaian tudung yang jelas dalam al-quran kepada kaum wanita Islam telah dipermainkan malah menjadi adat semata-mata, mereka bertudung apabila ada kematian atau berkunjung ke Masjid dan ianya juga dipakai sebagai fesyen untuk ke pejabat, tetapi membuangkannya bila tiba dirumah tanpa ada rasa takut kepada Allah atau merasa malu sesama manusia.

Dengan adanya kuasa semua peraturan, arahan dan undang-undang boleh dilaksanakan, bagaimana suatu ketika dulu Mohamad Rahmat semasa memegang menteri penerangan boleh menguatkuasakan peraturan kepada artis? Bak kata pepatah “jika ada kemahuan disitu ada jalan”.

Comments :

0 ulasan to “Pilihanraya Kecil KT dan Pembohongan Amno”

Post a Comment