Calon PAS Dicabar oleh BN dan Bebas

Sebagaimana yang diketahui umum Mohd Abdul Wahid Endut calon PAS telah dicabar oleh dua calon yang akan menyaksikan pertandingan tiga penjuru yang membabitkan calon Bebas Azharudin Mamat dan calon BN Wan Farid Wan salleh, sekalu gus menandakan gendang pilihanraya telah dipalu.

Kini bermulalah perang terhadap amno dan siapa saja yang ingin menentang perkembangan Islam, kita tetap akan bertanding kerana niat kita ingin membela semua kaum selaran dengan tuntutan Islam itu sendiri, jika kita menang , suara dan rintihan rakyat akan terus dibela kerana kita mempunyai idea baru dalam usaha membantu rakyat yang akhirnya ditiru oleh kerajaan BN.

Laluan BN nampaknya agak sukar ekoran tersalah pilih calon, akibat ramai yang melobi untuk menjadi calon memaksa Dato Najib menyegerakan pengumuman calon Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu dengan menamakan Wan Farid walaupun beliau belum bersedia untuk meletak jawatan dan meninggalkan kemewahan, ini terbukti apabila beliau bersedia mengangkat sumpah jawatan senator walaupun telah diketahui beliau akan bertanding dalam Pilihan Raya Kecil beberapa hari saja lagi.

Petugas pilihanraya PAS perlu mengambil peluang melipatgandakan usaha bagi memastikan majoriti lebih besar ekoran kekalutan yang sedang dihadapi BN kini, walaupun Dato Najib telah turun berkampung di Kuala Terengganu namun kes wanita monggolia masih lagi menghantui beliau, penahanan petugas PKR yang dibuat oleh polis menunjukkan kes itu menghantui Dato Najib.

Harapan BN untuk memainkan isu Tabika Kemas nampaknya tak kesampaian apabila isu itu telah dijawab oleh kedua-dua MB Pakatan Rakyat, Isu Hudud yang dibangkitkan oleh Amno dilihat sebagai cubaan menakutkan orang bukan Islam juga tidak kesampaian, malah PAS kini mendapat sokongan padu dari semua parti dalam Pakatan Rakyat, pendek kata apa yang dibuat Amno/BN kini tidak menjadi.

Manakala BN yang masih lagi menggunakan taktik lama dalam meraih undi dimana sahaja berkempen dilihat sebagai retorik pilihanraya kunun membantu golongan miskin begitu juga meluluskan pelbagai projek segera bagaikan sesuatu yang biasa bagi BN. Tertipukah rakyat Kuala Terengganu dengan mainan Amno/BN ini?

Comments :

0 ulasan to “Calon PAS Dicabar oleh BN dan Bebas”

Post a Comment