Datok Seri Ir Mohamad Nizar MB Perak Yang Sah

Mahkamah Tinggi hari ini memutuskan bahawa Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin adalah Menteri Besar Perak yang sah.

Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Abdul Aziz Abd Rahim memutuskan Dato Seri Ir Nizar Jamaludin sebagai Menteri Besar Perak yang sah dan turut mengarahkan agar Datuk Zamry Abdul Kadir dan Barisan Exco Haramnya supaya mengosong pejabatnya di Bangunan Darul Ridzuan dengan kadar segera.

Jawatan Menteri Besar Boleh dianggap kosong apabila undi tidak percaya dibuat di Dewan Undangan Negeri.

Dengan ini bermakna perlantikan Dr Zambry sebagai MB Perak oleh Datuk Najib adalah sebagai tidak sah dan haram, begitulah juga dengan Exco yang dilantik oleh Zambry.

Begitulah kesudahan apabila tidak sabar dan gopoh dalam menjalankan sesuatu pekerjaan tanpa mengira peraturan dan undang-undang yang digubal oleh mereka sendiri akhirnya sendiri mendapat malu.

Persoalanya sekarang apakah tindakan yang telah dibuat oleh Dr Zambry selama menjadi MB haram itu juga haram dari segi undang-undang, apakah tindakan melelong kereta camry bertepatan dengan peraturan, begitu juga dengan Sidang DUN pada 7 Mei yang lalu.

Kesemua kecelaruan ini bermula apabila tindakan Dr Zambry yang melawan dan melanggar undang-undang sediada serta tidak mentaati perintah Speaker V. Sivakumar.

Comments :

0 ulasan to “Datok Seri Ir Mohamad Nizar MB Perak Yang Sah”

Post a Comment