BN Perak Langar Peraturan

Hari ini Negeri Perak mencipta satu lagi sejarah dan memecah rekod apabila mempunyai dua ketua kerajaan negeri, dua menteri Besar dua barisan exco dan dua speaker cuma raja tetap satu.

Perlantikan speaker DUN Perak pagi ini dibuat dikalangan mereka (BN) sebelum Raja Muda Perak merasmikan persidangan DUN, keadaan huru-hara ini sengaja dicipta bagi membolehkan mereka melantik bekas ADUN Rapat Setia G. Ganesan sebagai 'Speaker DUN".

Perak sudah tidak aman lagi, sidang DUN terpaksaa dikawal ketat oleh polis, rakyat yang selama ini boleh masuk untuk mengikuti sidang DUN juga telah hilang hak mereka, malah untuk mendekati bangunan DUN Perak juga telah menjadi satu kesalahan dan boleh ditangkap.

Apa yang terjadi kini, Amno/BN sengaja mencabuli, melanggar dan melawan undang-undang yang sebelum ini digubal oleh mereka sendiri, bagi mereka undang-undang dan peraturan hanya terpakai kepada orang lain dan tidak kepada mereka, malah mereka bebas melakukan apa saja.

Sidang ditangguhkan namun Sultan masih lagi belum boleh masuk dewan untuk merasmikan sidang DUN akibat kekecohan yang berlaku, kalaulah sidang DUN Perak gagal dirasmikan hari ini, mungkinkah sultan Perak akan berkenan untuk membubarkan DUN Perak, sama-sama kita tunggu perkembangan selanjutnya.



Comments :

0 ulasan to “BN Perak Langar Peraturan”

Post a Comment