ADUN BN Tidak Patuh Arahan

Tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) BN membuat kecoh di Dewan Undangan Negeri Perak semalam sebagai tidak menghormati Pemangku Sultan Perak dan sistem demokrasi yang diamalkan dinegara ini.

Tindakan sepuluh ADUN yang diarah keluar Dewan oleh Speaker V Sivakumar enggan mematuhi arahan dengan mengambil keputusan untuk terus kekal berada didalam Dewan tanpa merasa segan silu seolah-olah tidak mempunyai perasaan malu yang membuatkan Speaker tidak dapat untuk meneruskan Sidang Dewan.

Sekiranya sepuluh ADUN tersebut keluar Dewan sebagai yang diarahkan nescaya Pemangku Sultan Perak tidak menunggu lama dan Sidang DUN berjalan dengan sempurna , lancar tanpa kekecohan sebagaimana yang telah diketahui umum.

Tetapi bagi meneruskan agenda yang mereka (BN) rancangkan sekali lagi tindakan yang membelakangi undang-undang dan peraturan digunakan, Speaker V Sivakumar diusung keluar oleh mereka yang tidak dikenali, dalam keadaan anggota polis bertaburan menjaga keselamatan Sidang Dewan dari dircerobohi.

Sehubungan itu rakyat boleh menilai sendiri gelagat ADUN dan tindak tanduk BN yang jelas tidak menghormati kemuliaan dan peraturan Dewan.

Mungkin inilah kali pertama berlaku dalam sejarah negara dan Negeri Perak khususnya dan besar kemungkinan perkara yang sama boleh berulang di negeri-negeri lain yang diperintah oleh Pakatan Rakyat apabila misi yang mereka rancang berjaya di Perak.

Comments :

0 ulasan to “ADUN BN Tidak Patuh Arahan”

Post a Comment