Pertembungan Musuh Tradisi

Bermula dengan amaran oleh SPR supaya parti-parti lain selain dari PAS dalam gabungan Pakatan Rakyat tidak memasang dan menaikkan bendera dengan alasan tidak berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan.

Ini bermakna hanya logo yang berlambangkan PAS sahaja yang dibenarkan berada serta menghiasi kemeriahan pelihan raya kecil Bagan Pinang, manakala lambang parti keadilan dan DAP tidak dibenar sama sekali berada dan berkibar menghiasi bumi Bagan Pinang, dengan kata lain hanya PAS yang akan berlawan dengan BN (bukan Umno), Umno belum pernah bertanding dalam pilihan raya menggunakan lambang sendiri.

Walaupun yang akan bertanding dalam pilihan raya kecil Bagan Pinang adalah pertembungan musuh tradisi PAS Umno, namun yang menjadi sasaran adalah ketua umum PKR Dato Sri Anuar Ibrahim yang mendapat ulasan panjang dalam siaran berita TV1 malam ini.

Bagi Umno kelebihan penguasaan kepada media digunakan sepenuhnya untuk menyerang siapa saja yang cuba menentang mereka walaupun penamaan calon hanya akan berlaku besok dan tempoh berkempen akan berlaku setelah proses penamaan calon selesai tetapi tanpa segan, tanpa rasa bersalah media diguna untuk kepentingan mereka.

Semua tindakan yang dilakukan adalah semata-mata untuk meraih undi tentera supaya tidak lari kepada pakatan rakyat, ditambah pula Umno yang tidak mempunyai peluang untuk menyerang calon PAS yang amat berwibawa.

Banyak lagi mainan yang akan dimainkan oleh agensi kerajaan bagi membantu kemenangan BN di Bangan Pinang sebagaimana yang pernah mereka lakukan dalam siri pilihan raya kecil lalu, terutamanya serangan terhadap Dato Sri Anuar dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Comments :

0 ulasan to “Pertembungan Musuh Tradisi”

Post a Comment