Berubahlah Sementara Masa Masih Ada

Rakyat yang berada dalam kesempitan hidup akibat kegawatan ekonomi dan keselamatan yang tidak terjamin telah memilih untuk melihat perubahan, beberapa buah negeri telah dapat kita kuasai setelah mereka berpuas hati dengan janji yang telah dikemukakan semasa kempen.

Bagi kita yang berhadapan dengan rakyat banyak mendengar rintihan mengenai ketidak prihatinnya wakil rakyat kita kepada rakyat yang diwakilinya, kalau dulu kita mencemuh YB BN yang tidak tinggal dikawasan sendiri tetapi nampaknya YB kita juga tidak jauh bezanya walaupun tinggal dikawasan sendiri tetapi kurang berdampingan dengan pengundi yang diwakili, jangan hanya apabila dekat dengan pilihanraya baru nak turun jumpa rakyat.

Sikap pentingkan diri perlu dibuang kerana mereka yang menjadi YB bukan dinilai kepada individu tetapi dinilai kepada parti yang diwakili oleh itu perlunya mereka yang bergelar YB khasnya dan pimpinan parti disemua peringkat supaya turun kebawah untuk berkhidmat kepada rakyat atau dengan kata lain menjadi orang suruhan kepada rakyat.

Selaras dengan tema Negara Berkebajikan sepatutnya agenda membela rakyat didahulukan tanpa mengira kaum dan agama mereka agar ucapan atau kata-kata yang menyamakan antara Unmo dan Pakatan Rakyat dapat dihapuskan dari bersarang diminda rakyat.

Sementara masih ada masa, ayuhlah sahabat! Terimalah hakikat yang Umno sudah kedepan dengan selogan 1 Malaysia.

Jadilah ahli atau pimpinan yang kurang bercakap dan banyakkan bekerja, tinggalkan sikap suka menghentam sesama sendiri dan suka mencari kesalahan orang lain, berubahlah semasa peluang dan masa masiah ada terutama kepada pimpinan diperingkat cawangan dan kawasan.

Comments :

0 ulasan to “Berubahlah Sementara Masa Masih Ada”

Post a Comment