Taktik BN tutup isu IJN

Datuk Dr Masitah Ibrahim menjelaskan kerajaan sudah lama berhasrat melaksanakan hukum hudud dinegara ini dengan ikhlas tetapi dengan pendekatan yang berbeza, namun masih banyak yang perlu diperhalusi dalam pelaksanaannya.

Boleh percaya ke dengan kata-kata Datuk Dr Masitah ni? Apakah itu hanya gimik politik untuk memancing undi pilihanraya kecil Kuala Terengganu pada 17 januari depan.Bagaimana mungkin amno dapat melaksanakan hukum hudud sebelum mendapat persetujuan daripada pakatan mereka dalam BN.

Sebelum dari ini Dr Masitah telah menimbulkan kontroversi dengan mengeluarkan kenyataan yang membolehkan wanita melacur kerana terdesak, beliau jugalah yang masuk mahkamah kerana kes pergaduhan dengan jiran sebelah rumah, adakah perkara-perkara sebegini yang dikatakan sedang diperhalusi.

Kalau benar kerajaan ingin melaksanakan hukum hudud mengapa tiada usul yang dibawa ke parlimen untuk meminda perlembagaan bagi membolehkan hukum ini dilaksanakan, malah Kelantan yang ingin melaksakannya berhadapan dengan tindakan saman oleh amno.

Isu hudud digembar gemburkan dalam media adalah sebagai suatu taktik bagi BN untuk menutup isu pengswastaan IJN kepada Sime Darby dan yang paling utama menutup kelemahan Datuk Najib yang membuat pengumuman tanpa membuat kajian mendalam.

Persoalannya kenapa Sime Darby tidak menaik taraf Pusat Perubatan Subang Jaya yang sememangnya telah dimiliki oleh mereka sebagai salah sutu pusat rawatan jantung dinegara kita, pernahkah kita dengar orang miskin mendapat rawatan jantung di Pusat Perubatan Subang Jaya? Melainkan yang biasa kita dengar hanyalah IJN. Oleh itu pengswastaan IJN dilihat sebagai membebankan rakyat berpendapatan rendah.

Comments :

0 ulasan to “Taktik BN tutup isu IJN”

Post a Comment