Hadiah Untuk Rakyat

Kenaikan harga minyak mulai 1 sept tidak banyak diperkatakan seolah-olah rakyat Malaysia merestui kenaikan harga minyak sebanyak 0.25 sen seliter.

Tiada rungutan dari rakyat hasil dari kebijaksanaan kerajaan mencipta kaedah kenaikan harga minyak kali ini dengan menyebut pertukaran jenama minyak “Ron92 kepada Ron95 dan Ron97
Kalau dulu kenaikan harga minyak disambut dengan slogan "Protes Turun" mungkin kali ini protes turunkan harga minyak dapat digerakkan kembali oleh mereka-mereka yang berkenaan kerana kesan dari kenaikan harga minyak akan merebak kepada kenaikan harga barang-barang yang lain.

Hakikat sebenar harga minyak dinaikkan, minyak jenama Ron 95 dijual dengan harga RM1.80 dan Ron 97 dijual dengan harga RM2.05 seliter yang akan meniggalkan beban kepada rakyat yang berpendapatan rendah dan sederhana.

Mungkin inilah yang dinamakan rakyat didahulukan dan pencapaian diutamakan, mana tidaknya , sebarang kenaikan harga rakyat perlu didahulukan untuk menampung kenaikan bagi pihak kerajaan, oleh itu pencapaian dan prestasi kerajaan tetap satbil dan tetap diberi perhatian supaya tidak merosot.

Kenaikan ini bolehlah dianggapkan sebagai hadiah buat rakyat Malaysia sempena Ramadhan dan Idulfitri yang bakal menjelang.

Comments :

0 ulasan to “Hadiah Untuk Rakyat”

Post a Comment