Tindakan Umno Memalukan

Tindakan sesetengah pemimpin Umno yang masih tidak faham malah mencemuh dan mempersendakan hukum Islam amat mengecewa dan memalukan, sekali gus menjatuhkan martabat bangsa melayu yang ditafsirkan oleh perlembagaan Malaysia sebagai Melayu adalah Islam.

Perbuatan seolah-olah melindungi dan menyokong tayangan video sex semata-mata untuk tujuan politik murahan mereka.

Sehingga kini belum ada apa-apa tindakan yang dapat dilakukan oleh pihak berwajib untuk membawa mereka kemuka pengadilan.

Atas dasar inilah hak Islam yang didokongi oleh melayu Umno semakin terhakis sekiranya Umno dan sekutunya berterusan diberi kepercayaan memimpin negara yang telah diistiharkan sebagai negara Islam oleh mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahadzir.

Umno lama yang diasaskan untuk orang melayu telah disalah gunakan oleh Umno baru dengan mengambil ahli dari kalangan bumiputra, ada bumiputra bukan melayu dan Islam yang sengaja dibuat untuk kepentingan politik sempit pemimpin Umno baru untuk kekal menerajui Umno.

Oleh itu sudah sampai masanya Umno yang berselindung dibelakang BN ditumbangkan dan dihapuskan kuasanya untuk kesejahteraan rakyat keseluruhan.

Comments :

0 ulasan to “Tindakan Umno Memalukan”

Post a Comment