Bila BN tersepit

Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, menyifatkan pembangkang diketuai Anwar mengamalkan politik samseng mempergunakan Bajet 2010 bagi menggulingkan kerajaan. (BH online)

Sewaktu mengulas isu Bajet 2010 yang diluluskan dengan majoriti tiga undi iaitu 66 menyokong daripada BN dan 63 menolak daripada pembangkang.

Sepatutnya Setiausaha Agung Umno kena keluarkan pekeliling kepada semua ahli parlimen UBN supaya tidak meninggalkan sidang dewan dan bukan sekadar hanya pandai menuduh Pakatan Rakyat dengan tuduhan liar, cermin diri sendiri dulu, janganlah semua kesalahan nak diletakkan kepada orang lain.

Apabila Pakatan Rakyat mengguna peruntukan yang sedia ada dikata samseng dan cuba menggulingkan kerajaan sedangkan wakil kerajaan sendiri yang sengaja tidak mahu berada didalam dewan dan tidak mengambil berat tentang belanjawan, mereka boleh hadir atau tidak sesuka hati sedangkan gaji dan elaun dibayar, ambillah iktibar dari ADUN Kota Seputeh.

Sepatutnya mereka ( ahli YB UBN) faham situasi dewan rakyat sekarang yang tidak mencapai angka dua pertiga, yang tidak membolehkan mereka duduk senang lenang, tetapi memerlukan lebih komitmen kepada mereka untuk lebih tekun dan bekerja keras menyaingi ahli YB dari Pakatan Rakyat yang sentiasa komited dengan amanah yang dipertanggung jawabkan oleh rakyat.

Betullah apa yang dikata “apabila amanah tidak diberikan kepada yang hak tunggulah akan kehancurannya” oleh itu tunaikanlah amanah sebagaimana pengajaran yang telah ditunjukkan oleh banyak pemimpin agung Islam dalam melaksanakan amanah.

Comments :

0 ulasan to “Bila BN tersepit”

Post a Comment